неделя, 6 март 2016 г.

За приятелството и други ВЪЛШЕБСТВА

© Елена Начева


   Приятелите са мои животоспасяващи системи, прЕЛИват ми радост и любов. Вие, които си правите труд да изчетете думите ми, сте едни от тях. Добра среща! 
   На другите, които не могат да смелят думите ми или се дразнят от пълнежа им, а количеството мисли в тях им идва в повече -  жеЛая безметежно пътуване. 


ELA © photo Radostin Stoyanov

   Да си Приятел е нужен талант. Дар Божи е да те изберат за ПРИЯТел. Значи си човек... (бау-бау), добре де, значи си някой - безопашат или опашат, с когото им е ПРИЯТно. Ако караме някого да се чувства неприятно, той стои далеч от нас, без да му го заповядваме
   Винаги се отдръпваме от пътя на всеки, който казва, че сме го наранили с чувството си за хумор и от искрените ни думи се е почувствал неПРИЯТно, нали! Непосилно е да носим на гърба си вина заВИНАги, че с наивна откритост и внимание сме му счупили и преобърнали нещо. С блаGODарност освобождаваме всеки, на когото не му е приятно от приятелското ни споделяне и с досада подминава грижата и щедростта, чрез които сърцата ни се пълнят. Приели сме за своя мисия да радваме, не да вгорчаваме. 
   С близките си приятели не робуваме на условности, не се тупаме по гърба, не само се аплодираме, с тях  взаимно си помагаме, възпитаваме се и си сътрудничим - да се видим в огледалата си отстранено, за да се променяме към по-добро. 
    .....................
   Чувам се какво говоря, осъзнавам какво очаквам, какво правя и какви думи използвам, за да опиша ситуацията, да опиша някого или да изкажа образно емоциите в мен. А мъдрият език ми сочи правилните пътеки. Сърдечните ми приятели също винаги са там - на точните за мен пътеки, там където има и за тях от моята сила, обич и светлина, където имам за тях безусловна откровеност, грижа, доверие. 
   Приятелството не слага на кантар правотата, логиката или безпогрешността на интоицията. С близкия си казваме всичко в очите, не се нараняваме от честните си и усмихнати думи, колкото и усмахнато да звучат.


 Привилегията да бъдем допуснати в другото сърце, 
в тези времена белязани от дефицит на доверие, е истински лукс. Не се съмнявам в мъдростта, че не богатството е приятел на човека, а приятелят му е неговото богатство. Изпращам към приятелите си това, което искам да получавам от тях - обич, грижа, доверие, безусловна искреност, задължително допълнени с шеги и усмивки. Не им изсипвам кофищата си проблеми в душите, имам си Recycle Bin. 


ELA © photo Krastyu Lafazanov

Приятелството е истинска магия. 
   Не знаем как се получава, освен че я получаваме свише, не знаем и как се разваля... Затова внимавам. Държа егото си под контрол. Не му позволявам да се разпищолва в капризи и претенции. Редовно дезинфекцирам езика си. Моментално налагам карантина на словото, усетя ли, че се е отклонило от потока на правдивостта.
   Приятелството е вълшебство, което ни спохожда като благослов по незнайна причина. И точно за миг вълшебството може да се отвълшеби. Чувството е такова, все едно си си вкарал автогол или на маскен бал се оказваш чисто гол. 
  
          Близостта и доверието можеш да изгубиш само веднъж. 
        След кратко вцепенение, осъзнаваш нелепостта на ситуацията и приемаш унижението. Сам си даваш прошка, не чакаш от другите. Играта продължава. Вероятно ново вълшебство се задава. 
photo web
   Дар Божи е да умееш да бъдеш приятел и след отхвърляне. Благослов е да съхраниш вълшебния талант да си приятел, дори след провал. 
   Хубавото при вълшебствата е, че ни учат да бъдем смирени. 

Вълшебствата не можем да контролираме. 
   Ако съм внимавала, но въпреки това магията е отлетяла, единственият ми избор е приемането. Не се боря да задържам насила нищо и никого при себе си. Винаги освобождавам с обич и не препречвам ничий път. 
   С тези, с които вървим по един и същ път, сме в една посока. Никой на никого не се налага да се изпречва. Не е трагично за мен, ако някой реши да свие по друга пресечка, за него - колко е трагично (или комично) сам ще разбере. Животът на всеки от нас е карта, онагледяваща изборите ни. Възможно е след време, отдалечените днес пътища отново да се пресекат и пак да повървим овълшебени заедно. А понякога е невъзможно. Животът затова е интересен. Отчайващо отегчение би било всеки изход и вход да ни е ясен. Отнема тръпката, адреналина от риска.
    Всеки е свободен да се чувства божествено воден или само "предначертан". 


 Ъгълче в сърцето ми с безценни приятели, ELA © photo Radostin Stoyanov
   За всичко блаGODаря.
   LAUGH-LOVE-ЛАФамилия тъне в разкош от приятелства!
............................
   Хората остават при нас, за да улавят и за себе си хубави думи и чувства, на които показваме, че сме способни.
   Благодарим ви, щедродуши наши! 


Вие сте най-многобройната част от семейството ми. 
   Благодарна съм, че са ме научили да бъда блаGODарен човек. Нямам всичко, не искам всичко. Винаги ще благGODаря! 
   Пожелавам на всеки да полага радостни усилия за своето щастие, вместо да завижда на чуждото. Нищо не ни пада наготово. 

Елена с един свой Рицар на приятелството 

       Работя, упорствам, закучвам се с неудачите. Не ги лая, а се опитвам да ги чуя какво те ми ръмжат. 
       Драмите и трагедиите съпътстват всеки. Вашите лични тревоги не са по-малко, за да имате нужда и от моите. 
       Винаги ще ви доливам в душите любов и радост, светлина и доброта, за да я множим заедно и да добавяме добро към света. Но ако от своята позиция видя, че сте на релси, по които срещу вас лети тежкотоварен влак, а вие не го виждате, ще си позволя да ви извикам или да ви бутна. Ако вие смятате обаче, че не бива да си позволявам, и ми търсите сметка за причинените рани, добре. Благодарна съм за всеки грам искреност. 

ЗабЛУДИте понякога са забавни, 
но предпочитам да се избавя от тях, когато ми смразяват усмивката и ме карат да си губя чувството за хумор.
     ...............................
   Приятелството е чиста математическа функция на отдаденото. Наистина, привилегията да бъдем допуснати в нечие Сърце (не бъркай с профила му ;), е невероятен лукс.


Victory  of  Love , photo web

   Благодаря ви за сърдечността и за отделеното ви за мен време!
   Сърцето на всеки е толкова голямо, колкото човешка обич се побира в него. Сърцето не се вмества само в малкия мускул отляво.

       Ваша  Елена НАЧЕВАща деня с усмивка


photo web, thanks

Copyright 
"Кабинет по Смехотерапия - 1 част" от Елена Начева 
Изд.ЕЛА.2012.Bulgaria. ISBN 978-954-90-100-6-0

§


Усмивката е небесна целувка

Моите по-човечни уши и очи


Няма коментари:

Публикуване на коментар