понеделник, 6 октомври 2014 г.

ДОБРОТО и ЗЛОТО


©  Елена  Начева 


Из  "ПЪЛНОЛУДИЕТО  продължава"  *



Artist © Rafael William


Д о б р о т о     и     З л о т о
 
                                                                 "За всяко добро дяволът е направил фалшив дубликат,                 
                                                                           който трябва да умееш да разпознаваш."


      І рунд                   
 
     Доброто** се ояде с Висшест. Доброто в нас става химера. Доброто в нас откри далавера. Не бачка, с хапливи думи мачка и трупа пачка след пачка. Доброто в нас ме стъписва. Доброто в нас ме сащисва.

   Доброто в нас яко го мързи. Доброто в нас спи до зори. Доброто в нас става лентяй. Доброто в нас само лай... по работливото Зло в нас, на което се налага да бъхти, за да изхранва и Добрия търтей. Доброто в нас расте, затлъстява, големее се, велико става, за гордост наша, чест и слава!
А Злото в нас скача рано, зле спи, чуди се как устата да запуши на Доброто, което все го поучава как по-добре да храни и да забавлява. Злото в нас зле се справя, то се знае, но се справя, щом Доброто в нас продължава от труда му да бозае.
С най-мъдрите си думиумици като новоизкован кретеник Доброто в нас Злото заковава. Високопарничи с наслада и щедри присъди раздава на всичко извън Себе, на Долното, от пиедестала на Горното.
"Нека се вихри, махва ми Злото. Аз да почистя, че стана дълбоко..."
Злото, горкото, затъва до гуша в тор`та от думи, които слуша Доброто да бълва от горната си, уж чиста уста, която надолу доста цапа обаче. Чак му се плаче. И понеже е Зло, и всичко зле върши, този път се опитва добре да изчисти на Доброто в нас злостните мисли - мисли все по-злобни и напористи дори към усмихнатите артисти.
Доброто в нас тъй се опи и самозабрави, че без чувство за хумор взе хумористи да дави. Наред заклеймява, без ред оплюва, после жадно попива аплодисменти от себепедобните си елементи, които също мразели екскременти...?! Но ги произвежда и възпроизвежда  в критикарски думи, заразни като чуми. 
Доброто в нас здраво се разпищоли. Доброто в нас зъбите си оголи. 
Защо ли?
"Защото извън мен, всичко там е Злото. Аз съм Доброто!"
Не крещи. Да ме разпнеш дори, да ме набиеш на кол по устав и протокол и да ме въртиш на шиш, жестоко грешиш! Злото е извън  Доброто в нас, да, но отсреща, драги, е огледалото с цялото наше цялостно отражение. За добро и за зло, всичко в нас е Едно!? Добре, де - Две в Едно - погледнато под различен ъгъл.
Не се цупи, никой не те е лъгал. 
Просто зле си разбрало кое Зло е Добро. 
Кое Зло причинява Добро. 
Как високомерното ни Добро става Зло.
Знаеш ли, мое Добричко, писна на всички! За малко поспри да ломотиш и съдиш външното Зло. Създай нещо, сътвори песен, измисли виц, създай радост, сценарий, снимай филм. Разсмей зрител, гледай пак гения Бени Хил, не ставай с оценките си обезценки за резил.
Не издавай, че от завист си се заразило, Добричко в нас. Зле си се прикрило. Защото, не дай Боже, Злото да те чуе! Не дай Боже и да ти повярва на всичката думна пушилка и врява, що вдигаш с добре подредени думи локуми за уж всефекалния му хумор.
Не дай Боже, Злото да спре да върши "злините" си, че на мига изчезваш и ти-Добри ми Добричък, настанен ленно вътре в мен, на заблудите в плен, осенен от добре плесенясала думна Доброта.
В мен си най-Доброто, знам. Но ако само ми се излежаваш и думи срещу Злото наежаваш, вън те мятам. Не те премятам! Ако Злото в нас не бачка, от що ще вадиш свойта пачка? Спре ли Злото, загиваш и ти! Секва всеки повод дума да обелиш, няма с нея кого да замериш?
Доброто в нас изтеряса! Сега я втаса... 
После се умисли. Дяволи триста ... 
Как ще плюе лошите артисти, ако спрат долните си смешки, от които тъй гот му става на езика - да плюне срещу тях и да извика:
"Ох, нищичко добро не става в забайхутената ни държава!"

"Тайната вечеря"  Artist  Ivan  Gazdov



 ІІ рунд


Доброто в нас знае добре да реве. Ние със Злото в нас си го знаем. Има ли смисъл и ние да лаем!?
Запретваме крачоли, какво да се прави, за да сметем торт`а от думи, които Доброто след себе си ни остави. Запретваме и ръкави, без да се маем, да оправдаем префинените думи, които Доброто безмилостно ни на`думи.
Само не разбираме, момент, първо да напарфюмираме...
Доброто в нас излиза на нож срещу "мръсното" зло, а с още по-миризливи злостни думи иска да го събори. Сори!? Така ли е или ми се стори. Не ми е ясно, в ума ми е тясно. 
Ако със същите думи и мисли изказваш омраза към злото ни Низше, тогава, Добро в нас, с какво си по-висше?!?
Картинката става доста нелепа...
Доброто в нас се самооклепа. Взе власт, съди работещия ни Аз. Кривото наше огледало се размаза.
Доброто в нас стана свръхзаядливо.
Доброто в нас се ояде с Висшест.
А от мързела му мирише...
Доброто реши всяко Зло да смете с език. Възгордя се в миг. Злото корени, ново не сади. Всичко ще опустоши!
Боже помогни, разпищоленото в нас Добро усмири. Взе наедро и нашироко да си въобразява, че с плюнки по Злото, То се себеизвисява. Но от всяка плюнка влага става. Злото като бурен пие, избуява.
Кръвта ми смръзява Доброто в нас с това нахалство да се прави на началство.
Как внуши си, че е по-Добро от зле работещото наше "Зло"?
Наяве Доброто в нас сънено се протегна и уютно отсече:
"Не ме поучавай, човече! За Зло и Добро, животът продължава. А теб, чепикът ли те стяга, симпатяга! Остави ме да си думча золуми, да лая величаво в ленност и сладка омая. Щом искаш, прави се на паднал от Марс, но не ми разваляй житейския фарс.
Ти, Добро, за звезда ли се имаш или за НЛО!?  
Сам казваш - всяко Зло за Добро!" ;)

07.05.2010 г.            Елена Начева © ELA





"Оплетохме се"- Krastyu Lafazanov, actor, LAphoto©Stoyan Grebenarov


:)  ;)  :)


"Няма не мога", photo web, thanks



_______________________
* Текстове от книгите на Издателство ЕЛА

* *  "За всяко добро дяволът е направил фалшив дубликат, който трябва да умееш да разпознаваш."- Св.Серафим Соболев
  
      


Елена Начева © ELA.Copyright.All Rights Reserved



       Театър ЕЛА , Лафамилия /  Theatre ELA , LaughFamilia

Няма коментари:

Публикуване на коментар