петък, 21 ноември 2014 г.

Спонсор на творците

Клип от тв шоу "Улицата" - незагубващ актуалност

Спонсор на творците:

Ние производителите на... :)))))))))) създърма и бахур, и.......

няма да оставим културата... и...БАХ........ УРА!



Кръстю Лафазанов в кадър от тв шоуто "Улицата"


§

 Театър ЕЛА , Лафамилия /  Theatre ELA , LaughFamilia



Изявление "Името ми Лафазанов е моя марка по рождение"



Кръстю Лафазанов, фото Елена Начева



Уважаеми почитатели,


Тези дни името ми е сложено от рекламна агенция на сайт на марка алкохол и под формата на награди с името на търговската марка събира гласовете на почитателите ми,
без мое съгласие.

Когато помолих да махнат името и снимката ми редом с марката уиски, ми бе отговорено, че не нарушавали правата ми като лице, а използвали ролята ми, която била собственост на някой друг. Ха! Като не позволявам да правят рекламната кампания на клиента си с моето име, видиш ли, съм смятал харесванията на феновете си за нищожни. Доживях и това.

Името и личността ми не са собственост на никого другиго освен на самия мен.


Не съм крал нито от въпросния търговец на уиски, нито от рекламната агенция, нито от третата  фирма. Съответно никой от тях няма право да краде името и личността ми и да ги замесва в свой бизнес с трети лица. И законът забранява това, ако не е получено съгласието на артист-изпълнителя.


Кръстю Лафазанов не е ничий крепостен селянин, за да бъда препродаван или предотстъпван под наем по хитроумен, но неправомерен начин.


Името ми Кръстю Лафазанов (моя марка по рождение) не позволявам да бъде обвързвано, без мое съгласие, и използвано в акции, реклами и рекламни кампании, било то чрез номиниране за уиски-награда или в каквото хрумне на някого, решил, че "образа" ми и почитателите ми можем да му послужим. 

Благодаря ви, уважаеми почитатели, за обичта 

и харесването на труда ми!

С уважение!  Кръстю Лафазанов



Рекламна кампания на уиски чрез „номинации и награди”
превръща известни български артисти 
в безплатни статисти 


 - Г- н Лафазанов, защо отказахте на рекламна агенция да ви номинира с име на уиски-награда?

Кръстю Лафазанов – Независимо с какви думи е костюмирана една кампания, когато е отличена с „х”-то място за рекламна „Кампания на годината”, то тя е призната за реклама. Да, хитроумна реклама, която поканва пред рекламни пана с търговска марка известни български артисти, връчва им статуетки - нескрит рекламен продукт с логото на марката, снима ги, излъчва ги, превръща ги в безплатни статисти. Аз не съм съгласен. И помолих името и снимките ми, лични и от ролите, да не бъдат свързвани по какъвто и да е начин с марката алкохол.

- Смятате това за недостойно и неправомерно ползване на актьорския имидж, Вашия и на колегите Ви?!

Кръстю Лафазанов – Вие преценете. Всеки преценява за себе си. Аз смятам, че успешните български актьори не бива да бъдат предоставяни като безплатни статисти на търговската марка. Надявам се, никои от  номинираните за „уиски-златна блен...наградата” млади артисти, да не са непълнолетни, защото  непълнолетните нямат право дори да влязат в сайта на алкохолна напитка.
   Разбира се, организаторите държат да видим в рекламната кампания културен елемент. За да го има, е нужна култура на поведение, нужен е културен начин на отношение към хората и труда им, който ползваш. Нужно е да запознаеш хората с намеренията си и да ги попиташ дали приемат да се включат в рекламната кампания за клиента ти срещу аплодисментите.   

- Търговецът на уискито може да е финансирал някои филми или проекти на артисти.

Кръстю Лафазанов - Възможно е да ги е финансирал. Чудесно. Това не му дава право да ползва в рекламната си кампания останалите български творци и продукцията им.     
   Аз не съм влизал в склада на търговеца и не съм крал и едно шише. Младежите, на които е хрумнала идеята „с името на уиски наградата” може много да настояват да виждаме друго, но ние виждаме същността - крещяща реклама.
   С колегите заявихме - некоректно е да бъдем упреквани от рекламната агенция, че щом категорично не приемаме те и клиента им "уиски" да ползват българското кино и българските творци  за статисти в бизнеса си, то сме смятали гласовете на феновете си за нищожни.
   Ще следим номинациите за Рекламна "Кампания на годината" и тази година, за да видим, както миналата, кампанията на "уиски златна блен...да"ли ще се бори отново за медал. ;)

- Да сте харесван и обичан, не е лошо, нали?

   Кръстю Лафазанов - Благодаря от сърце на всички за харесването и оценяването на труда ми! Но "харесването" не дава автоматично право на ползване. Както да харесваш някое момиче, не ти дава право да обявиш, че си женен за него. Първо го питаш лично. Ако то приеме годежния ти пръстен, ще ви попитат пред свидетели и чак тогава се подписвате под брачния си договор. Няма човек, който да не го знае. Просто някои проявяват "смелост" и пробват, пък ако мине...

- ...!? 

Кръстю Лафазанов - Не мина. Знаете лафа: "Като ни имате за толкова невежи, да не мислите, че ядем доматите с колците!" ;)
   Какво ли не ми е минало през главата! От това, да се опитват да ми се катерят по нея, ми изпотъпкаха косите. ;)
   Затова не ми е нужна корона, главата ми не може да я задържи, ще се пързулне. Не ви пързалям!

- Чрез рекламната кампания "уиски златна бленда" се използват гласовете на почитателите на филмовите продукции, за да бъдат регистрирани като потребители на въпросната марка. Други Ваши колеги мислят ли като Вас?

 Кръстю Лафазанов – Предполагам повечето. С много колеги си говорим, че вече прекалено често си позволяват да се държат с нас като с „крепостни селяни” или да не зачитат правата ни.

- Какво трябва да се промени?

Кръстю Лафазанов – Не чакам друг нещо да направи и да промени ситуацията. Аз се боря ежедневно и заставам с името си, с личността си зад всяка своя битка. Дано науча ненаучените да зачитат отсрещния, да зачитат и професионалните ми права и конституционните ми човешки права, както аз зачитам техните.
   Недопустимо е на някой, като му хрумне идея, да ме номинира с награда или др., и, хоп,  да ме сложи на сайт на търговска марка. А на страницата под снимките и името ми да пише, че фирмата му държи Copyright правата на съдържанието в страницата – пък там да са мои снимки и името ми. И всичко това, без дори да бъда попитан съгласен ли съм, камо ли пък да съм предотстъпвал някакви права на търговската марка по ЗАПСП (Закона за Авторските Права и Сродните Права).
   Категорично заявих, че не приемам да участвам в рекламиране на уискито чрез хитроумния трик на агенцията на клиента. Никой не отрича важната роля в дадено събитие на един спонсор. Но спонсор е компания, която културно вписва името си в събитието, осъществено „С любезното съдействие на…”

- А в конкретния случай с "номинациите и наградата" на името на търговския продукт -  уиски златна бленда, е агресивна реклама.
 
   Кръстю Лафазанов - Да. Недопустимо е търговците да свързват името и имиджа ти с търговските си марки, защото, видиш ли, са те номинирали за най-добър клиент, крал или... еди какъв си. Незаконно е без позволението ти, да слагат снимките и името ти на сайтовете си или да си печатат плакати, рекламни материали и пр....
    Вляза някъде, "може ли да се снимаме г-н Лафазанов", и после се виждаш на рекламните им торбички, в брошурите им, на плакатчета и къде ли не.
   Трябва да пресечем тази порочна практика у нас.
   Вътрешната мярка и автоцензурата са крайно наложителни за всеки бизнесмен, поне, за да е професионалистът в рамките на закона.  

- Липсата на закони ли е проблема в държавата ни?

Кръстю Лафазанов – Липсват стройни правила в някои области, но проблемът не е само в липсата на закони.
   Проблемът е в липсата на култура във взаимоотношенията и взаимното зачитане, зачитането на чуждия труд. Има достатъчно добри законови уредби. Всеки знае личните си права, но когато не му пука, че погазва чуждите права, резултатът е хаос в държавата. Всеки един е отговорен за лошия обществен климат в страната ни.
   ЗАПСП (Законът за Авторските Права и Сродните Права) не е идеален, но и такъв какъвто е, работи. У много хора няма воля да се спазват правилата. Казват: „На добрия и благороден човек не са му нужни закони, за да постъпва правилно и по нравствените правила.” А те са 10. Не е трудно да се запомнят. Обаче се иска всеки да полага някакви усилия да ги спазва.
  „Прави на другия само това, което искаш да направят на теб.” 
   Да, вътрешната мярка и автоцензурата на културния човек са крайно наложителни. 
   Нужна е хигиена в мисленето и чистоплътност в идеите и поведението, а не разпищолване за сметка на другите.


 §


Да се усмихнем на пълнолудието, в което продължаваме да живеем...... с този

Клип от тв шоу "Улицата" - незагубващ актуалност

Спонсор на творците:
Ние производителите на...  създърма и бахур, и.......
няма да оставим културата... и... БАХ..........УРА!

 http://www.vbox7.com/play:3e8fec63

§



§